Cotat ca un serviciu public de o importanţă majoră în viaţa comunităţii, serviciul de stare civilă definit prin Legea 119/1996 a devenit cel mai important furnizor de date privind evidenţa de stare civilă.
Atribuţiile de stare civilă sunt duse la îndeplinire de către secretarul comunei care se ocupă de întocmirea tuturor actelor definite de legea mai sus amintită.
În decursul anului 2008 au fost înregistrate un număr de 237 acte şi fapte de stare civilă după cum urmează:
- acte de naştere înregistrate 3 (transcrieri)
- acte de căsătorie înregistrate 18
- acte de deces înregistrate 31
În cadrul activităţii desfăşurate în acest serviciu sau mai eliberat un număr de 103 certificate de stare civilă după cum urmează:
- certificate de naştere – 26
- certificate de căsătorie – 36
- certificate de deces – 41
Tot în acest serviciu s-au mai eliberat de extrase pentru uzul organelor de stat. Este bine ştiut că la serviciul de stare civilă se operează în registrele de naştere şi de căsătorie sentinţe de divorţ, astfel s-au operat sentinţe de divorţ şi s-au făcut de comunicări de menţiune. Totodată, în conformitate cu H.G.495/1997 s-au eliberat livrete de familie.
Deoarece serviciul de stare civilă poate fi în orice moment o oglindă a stării locuitorilor comunei, s-a născut ideea editării unei cărţi care să relateze printre menţionarea actelor de stare civilă, utilitatea acestor, dar şi necesitatea lor de a fi întocmite date privind naşterile, căsătoriile şi decesele, însoţite de poze axate în principal pe actul de căsătorie.
|