Atunci când vorbim despre starea socială a comunei noastre nu trebuie să ne referim strict la asigurarea venitului minim garantat, ci şi la priorităţile care au stat în faţa administraţiei locale privind asigurarea locurilor de muncă, depistarea locaţiilor care solicitau personal, precum şi la asigurarea sub diferite forme a unor condiţii de trai şi de existenţă normală pentru persoanele care se află în dificultate, temporar sau de o perioadă mai lungă de timp.
Chiar dacă nu beneficiază de un serviciu social calificat, putem să afirmăm că prin participarea persoanelor care fac parte din aparatul de lucru al primarului, la diferite cursuri pe această temă, încet, încet s-a format un nucleu de lucru capabil să rezolve problemele comunităţii în primul rând şi în al doilea rând să aplice prevederile legale în domeniu.
Există motivaţia permanentă de existenţă a unui serviciu social cu atribuţii exclusiv în acest domeniu, având în vedere crearea condiţiilor legislative şi a necesităţilor definite.
Activitatea în acest domeniu este hotărâtoare în aplicarea:
1.Legii 416/2001 privind venitul minim garantat,.
2.Legea 61/1993 privind dosarele pentru alocaţii de stat,
3.O.U.G. 105/2003 privind alocaţia familială complementară şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală,
4.O.M.S.F. 402/2001 privind distribuţia laptelui praf.
5.Situatia populatiei vulnerabile din punct d evedere social raportat la riscul de vulnerabilitate
A Copii :
-separati de parinti/familie
-cu abandon scolar
-abuz,neglizare, abuzare
-incadrati in grad de handicap,ingrijiti de familie
-reintegrati in familie din system de protective
-abandon in maternitate /unitati spitalicesti
B Familii
-femei gravid cu risc de abandon al copilului
- cu unul sau mai multi copii in sistemul de protective speciala
C.persoane cu dizabilitati
-ingrijite de familie
-ingrijite in servicii rezidentiale publice sau private
D.Persoane varstnice
-persoane varsnice dependente/semidependente ingrijite la domiciliu
-persoane varsnice ingrijite in servicii rezidentiale
Beneficii de asistenta sociala
Ajutor social 9 titulari (2019-2020) fata de 2010 (36)
Alocatie de sustinere (ASF) 11 titulari ( 2019-2020) fata de 2010(42) in 2010
Ajutor incalzire locuinta 20 titulari (2019-2020) fata de 2010 (105)
Ajutoare de urgent 1 titular
- în conformitate cu art. 25 din Legea 416/2001, privind alocaţia pentru copiii nou-noscuţi, în anul 2020 s-au acordat 52 de alocaţii (în 2019 - 2020).
- Conform Legii 17/2000 privind asistenţa socială, pentru persoanele vârstnice, în anul 2019-2020, nu au fost înregistrate cereri pentru însoţirea în faţa unui notar public
- De asemenea, la Primăria comunei Budacu de Jos au fost angajaţi un număr de 5 asistenţi personali pentru persoane cu handicap;
- În conformitate cu Ordinul Ministerului Sănătăţii şi Familiei 402/2001 pe raza comunei Budacu de Jos s-a distribuit lapte praf unui număr de 14 copii, cu vârste de la 0-12 luni.
- pe parcursul anului au fost monitorizaţi 1 copil care se află în plasament familial;
Adeverinta angajator
Ancheta sociala
Cerere alocatie de stat, indemnizatie crestere copil
Cerere - declaratie pe propria raspundere
Cerere - declaratie ajutor de urgenta
Cerere prelungire concediu crestere copil.doc
DOCUMENTE DOVEDITOARE PENTRU SOLICITAREA ALOCAŢIEI DE STAT PENTRU COPII
Lista_bunuri_excludere_ajutor_social
Plan actiuni BUDACU DE JOS
Strategie dezvoltare Budacu de Jos
|