Administraţia publică locală dintr-o societate modernă îşi doreşte să fie total diferită de modelele birocratice sau clasice delegate de funcţionarea acestora.
Alături de celelalte servicii Publice locale de pe raza comunei noastre, Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă (S.V.S.U.) a căutat să se achite de sarcinile survenite cu apariţia noilor acte normative, ca de altfel în toate domeniile vieţii sociale fiind nevoiţi să se alinieze noilor standarde odată cu aderarea la U.E.
Prima modificare menţionată este nr. de telefon 112, telefonul situaţiilor de urgenţă care include serviciile de: pompieri, salvare, poliţie, jandarmerie, apărare civilă de pe tot parcursul ţării.
Anulându-se HG 60/1997 şi Legea 212/1997 s-a emis ORDINUL M.A.I. 718/2005, care include „criteriile de performanţă privind structura organizatorică şi dotarea S.V.S.U.”, de asemenea s-a emis Noul Regulament de funcţionare a S.V.S.U., schimbându-se Regulamentul concursurilor profesionale prin O.I.G. 1128/2005, pe baza căruia s-a participat la concursurile Profesionale. Totodată a apărut şi HG 1579/2005 – privind aprobarea Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare.
Pe baza Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare s-au întocmit „contracte de voluntariat” cu Consiliul Local în care sunt prevăzute obligaţiile şi drepturile părţilor (Consiliul Local şi voluntarul).
Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din Budacu de Jos a căutat să-şi însuşească cunoştinţele pe baza noilor acte normative începând cu cele mai importante şi continuând cu metodologia de aplicare a lor.
Activitatea profesională are la bază elaborarea unui „Plan de măsuri”, emis de Instituţia Prefectului în colaborare cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă „Bistriţa” al Jud. Bistriţa-Năsăud, iar conform Planificării lunare care este întocmită de Şeful de Serviciu şi aprobată de către Primar, care este Preşedintele Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, se derulează toate acţiunile.
Membrii S.V.S.U. au făcut controale la gospodăriile cetăţenilor prin sondaj şi au atras atenţia în vederea respectării Normelor generale de P.S.I., acolo unde a fost cazul. Voluntarii din cadrul S.V.S.U. au beneficiat de scutirea de la plata taxei speciale de păşunat pentru un număr de 2 bovine şi 20 ovine.
În cursul anului 2008 s-a intervenit de către SVSU la stingerea unor incendii sau începuturi de incendiidin localităţile Simioneşti (unde au fost afectate un număr de 2 gospodării) Buduş şi Monariu, la stingerea unor incendii ale pajiştilor şi fâneţelor care ameninţau să afecteze şi pădurea, precum şi la evacuarea apelor din beciuri, curţi sau fântâni ale cetăţenilor.
În cursul anului 2007 a fost angajată, prin concurs, şef de serviciu pentru Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, o persoană pe postul de referent, cu studii superioare de scurtă durată.
|